Buraczany hummus

Absolutnie fantastyczny buraczany hummus - alternatywa dla podstawowej wersji pasty z ciecierzycy. Ciekawy smak, piękny i soczysty kolor, mnóstwo wartości odżywczych, idealny na śniadanie lub lunch.


W roli głównej - burak, jedno z najbardziej niedocenianych warzyw, aczkolwiek coraz częściej spotykane w postaci innej niż ćwikła z chrzanem. Można z niego wyczarować niemalże wszystko, jest doskonały na zupę, frytki,sałatki, a także używany do wypieków i smoothie. Bogaty w białko, sole mineralne, witaminę C i witaminy z grupy B, zawiera dużo błonnika i kwasów dzięki czemu korzystnie wpływa na trawienie. Wykonanie buraczanej wersji hummusu nie zajmie Wam dłużej niż 5 min, jeśli wcześniej ugotujecie buraka. Zapraszam do krótkiego przepisu.





Składniki:

  • pół puszki ciecierzycy
  • 1 duży burak 
  • 1 ząbek czosnku
  • 1 łyżka tahini
  • 1 łyżka oliwy
  • szczypta papryki wędzonej
  • sól, pieprz
Sposób przygotowania:
  1. Buraka ugotować do miękkości. Obrać, pokroić w kostkę, wrzucić do blendera razem z pozostałymi składnikami. Zmiksować na gładką masę.
  2. Podawać na grzance z koprem i orzechami włoskimi.



3 comments:

  1. Wygląda przecudownie. :) Jestem ciekawa jak to smakuje.
    https://jaglusia.wordpress.com/

    ReplyDelete
  2. ooo świetny przepis, na pewno wypróbuję
    no a poza tym bardzo fajny blog!
    będę zaglądać; pozdrawiam ciepło

    ReplyDelete

Powered by Blogger.